F.A.Q.

Hoeveel borg moet ik betalen?

De borg is standaard €300,- voor bussen en €1.000,- voor vrachtwagens. De borg kan verhoogd worden indien het te verwachten eindbedrag hoger uit gaat vallen dan de borg.

Bijvoorbeeld: U huurt een 9 personenbus voor een week a €362.25 (€438,33 incl BTW) dan wordt de borg verhoogd naar €725,-.

De berekening van de borg is bij een langere periode altijd maatwerk. En indien er sprake is van een verhoging van de borg, dan laten wij u dat altijd vooraf weten.

Wanneer krijg ik de borg terug?

Na het terugbrengen van de huurauto en u heeft bij ons gepind of bankoverschrijving, dan krijgt u binnen 5 werkdagen uw borg terug gestort.

Bij een contante betaling van de borg, krijgt u deze borg na het inleveren en controleren van de auto, van ons terug aan de balie.

Hoeveel is het eigen risico en kan ik die afkopen?

Het eigen risico kunt u verlagen. Dit eigen risico is standaard €1000,- Dit kunt u verlagen naar €450,- maar daar betaald u wel een toeslag voor. Bij elke auto staan de kosten van “afkoop eigen risico’ vermeld.

Bij ons kunt u dus uw eigen risico verlagen maar niet ons niet afkopen er blijft altijd een bedrag van €450,- waarvoor u aansprakelijk bent bij schuld.

Wij zijn als verhuurder niet verplicht om iedereen de gelegenheid te geven om het eigen risico te verlagen. Er kunnen omstandigheden zijn waarom wij als bedrijf deze optie kunnen weigeren. Bijvoorbeeld bij winterse omstandigheden of een land waar u heen reist waar een negatief reisadvies voor geldt.

Kan ik de auto 24/7 ophalen en inleveren?

Ophalen kunt u tijdens onze openingstijden. (klik hier voor openingstijden) Terugbrengen kan wel 24 uur per dagen 7 dagen per week. Bij terugkomst parkeert u het voertuig bij ons op het terrein in het zicht van de camera en deponeert vervolgens de sleutel in de sleutelkluis. Wij nemen daarna contact met u op over de afhandeling van de huurauto.

Moet ik auto afgetankt terug brengen?

Nee, dat hoeft niet. Wij controleren altijd de auto bij terugkomst en tanken hem eventueel bij. U betaald alleen de brandstof die er nog in gaat. Onze aftankservice is geheel gratis.

Zo is iedere nieuwe klant verzekerd van een volle tank!

Kan ik gratis annuleren?

Ja dat kan altijd, behalve voor de 9 persoons bussen tijdens vakantieperiodes

Heb ik vrije kilometers?

Ja, we hanteren per dag 100 vrije kilometers. Daarna betaald u een toeslag per kilometer. Als u weet waar u naar toe gaat, dan kunt u gemakkelijk van te voren de totale kostprijs uitrekenen.

Wij helpen u graag bij een berekening van de totale kostprijs.

Kan ik ook per uur huren?

Ja, u kunt ook per uur of per dagdeel huren.

Let op: Als u per uur huurt dan is de minimale huurperiode 2 uur.

Welke papieren of pasjes moet ik mee nemen als ik een auto kom afhalen?

U neemt altijd een ID en rijbewijs mee en indien er sprake is van een andere of meerdere bestuurders, dan dient deze ook zijn of haar rijbewijs mee te nemen.

 

Zijn de prijzen op de website exclusief BTW?

Ja, alle genoemde prijzen zijn exclusief de omzetbelasting. U moet er dus rekening mee houden dat daar nog 21% BTW er bij komt.

Is er nog een toeslag waar ik rekening mee moet houden? 

Ja, helaas wel. Want ondanks dat wij als bedrijf geen voorstander zijn van toeslagen zijn wij gedwongen sinds 2019 een verzekeringstoeslag te hanteren over de huursom.

Verzekeringsmaatschappijen hebben de eisen aangepast en tariefveranderingen doorgevoerd waardoor de premie van verhuurpolissen met maar liefst 200%, en meer, gestegen zijn!

Daardoor kunnen wij niet anders dan een toeslag te hanteren van € 12,50 over elk verhuurcontract om zo de opgelegde kostenstijging te kunnen dekken.

Lees verder...

Wij zijn het als bedrijf niet eens met deze maatregel maar hebben op dit moment geen keuze. Als onafhankelijk en regionaal verhuurbedrijf kunnen wij alleen geen vuist maken maar zijn wel druk doende om met andere verhuurbedrijven een lobby op te starten richting de politiek om deze absurde premiestijging terug te kunnen draaien en een herhaling daarvan te voorkomen.

Want, je zou er begrip voor kunnen hebben dat een verzekeringsmaatschappij de tarieven verhoogt als hij verlies draait op deze polissen. Maar als wij kijken naar ons eigen schadeverleden en de premie die wij daarvoor afdragen is het voor de verzekeringsmaatschappijen een uiterst lucratief businessmodel. Een rondgang bij andere verhuurbedrijven leert ons dat daar dezelfde situatie zich voordoet en er dus geen sprake is van verlies.

De verzekeringsmaatschappijen geven aan dat ze genoodzaakt zijn deze premiestijging te hanteren omdat de politiek hen voorschrijft de dekkingsgraad van hun portefeuille positief te hebben en risicobedrijven (o.a. verhuurders, koeriers, politie, brandweer en vee-vervoerders enz.) drukken daar schijnbaar zwaar op. Vreemd is dan te noemen dat wij, maar ook onze collega′s, vele malen meer betalen dan dat er geclaimd wordt.

Kortom, er spelen diverse factoren mee waar wij als verhuurbranche geen invloed op kunnen uitoefenen, maar ondertussen bent u als consument of ondernemer daar wel de dupe van.

We vragen dan ook uw begrip voor deze toeslag maar laat u vooral horen als u het er ook niet mee eens bent.

Al ik pech heb met een huurauto, krijg ik dan hulp?

Ja, bij het afhalen van de huurauto krijgt u van ons uitleg over de werking van de auto maar ook het gebruik er van, ter voorkoming van pech. Bij de papieren van de auto staat een speciaal noodnummer van ons vermeld dat u 24/7 kunt bellen. Onze medewerker zal u dan uw pech geval begeleiden.

In principe lossen wij alles zo veel alles mogelijk zelf op omdat u daar doorgaans het snelste weer mobiel mee bent. Maar voor pechgevallen verder weg dan de regio hebben we een servicecontract gesloten met de ANWB. Dat betekent dat als u stil komt te staan met een van onze bestelbussen u kunt rekenen op de pechservice van de ANWB, in heel Europa.

In de pechservice zit o.a.
Pechhulp in binnen en buitenland
Repatriëring in binnen en buitenland
Vervangende auto in binnen en buitenland

 

Mag ik een milieuzone in met een auto van jullie?

Ja, tenzij er duidelijk staat aangegeven dat dat niet mag met de huurauto. U blijft als huurder altijd verantwoordelijk voor het gebruik van de auto. Bij twijfel, vraag ons er naar.

Hoe garanderen jullie mijn privacy?

Wij hebben als een van de weinige verhuurders in Limburg een beveiligde identiteitscheck. Waarvoor wij van het ministerie van Binnenlandse Zaken een accreditatie hebben gekregen. Dat houd in dat wij uw ID-bewijs digitaal kunnen uitlezen en dat uw gegevens die daar op staan volgens de richtlijnen van de wet privacy worden bewaard. De voor ons, niet relevante gegevens, worden direct onleesbaar gemaakt door de software en het document wordt versleuteld opgeslagen en kan niet worden uitgewisseld digitaal. Na een jaar worden automatisch alle gegevens gewist.

Delicaat omgaan met privégegevens is bij ons topprioriteit! Indien u elders gevraagd wordt om uw ID bewijs te laten kopiëren dan raden wij u af dit te laten doen. Indien er achteraf intentietijdsfraude gepleegd wordt door kwaadwillenden, zijn de gevolgen niet te overzien!